Kielce v.0.8

Muzyka

  koncerty    Polecamy  

Firmament Festival 2017

Kieleckie Centrum Kultury Muzyka Firmament Festival 2017

InfoPROGRAM
15 grudnia 2017r., g. 18:00 /piątek/
MIRT+TER
SŁAWEK JASKUŁKE


16 grudnia 2017r., g. 18:00 /sobota/
PIOTR DĄBROWSKI aka PTR1
PIANOHOOLIGAN


Scena kameralna
Kieleckie Centrum Kultury
pl. Stanisława Moniuszki 2b, Kielce

Wstęp wolny! Bezpłatne zaproszenia do odebrania w kasie KCK od 4 grudnia 2017 r. Uwaga! Ilość miejsc ograniczona. ZAPRASZAMY

WIĘCEJ INFORMACJI
http://www.firmament.wici.info
https://www.facebook.com/FirmamentFestival

Organizatorzy: Fundacja Kultury Wici i Kieleckie Centrum Kultury
Patronat Honorowy: Prezydent Miasta Kielce
Patronat Medialny: TVP Kielce, Radio Kielce, mooza.pl, El-Stacja, koncertowania.pl, Wici.Info
Partnerzy organizacyjni: Baza Zbożowa, Bike Cafe, Kilo Mąki, Ale Szama

KARMA

Tradycyjnie w czasie festiwalu prowadzimy zbiórkę smakołyków dla bezdomnych psów i kotów. Wymieniamy karmę w fabrycznych opakowaniach (torby, saszetki, konserwy) na specjalne ekskluzywne zaproszenia na festiwal. Zbiórka prowadzona będzie również w czasie festiwalowych koncertów w dniach 15-16 grudnia w Kieleckim Centrum Kultury, a przed świętami karma trafi do schroniska w Nowinach pod Kielcami. W zeszłym roku dzięki Wam do schroniska trafiło ponad 100 kg smakołyków! Zabierzcie ze sobą choćby symbol. Psiaki i koty czekają.


INFORMACJE O ARTYSTACH

Mirt + Ter
czyli Tomek Mirt i Magda Ter. Od lat wspólnie tworzą za pomocą wyobraźni i modularnych syntezatorów analogowych. Intuicyjnie odkrywają w muzycznej przestrzeni nowe drogi zapraszając słuchaczy do wspólnej przygody.
Mirt i Ter zupełnie przypadkowo odnaleźli pod stertą bananowych liści w Laosie rdzeń statku matki, artefakt zapomnianej cywilizacji. Rdzeń najprawdopodobniej zawiera moduł komunikacji psionicznej i element potężnego akumulatora orgonu. Nie wiadomo, czy cywilizacja, której przedstawiciele podróżowali statkiem nadal istnieje, ale niebezpodstawne są podejrzenia, że rdzeń mógłby posłużyć do kontaktu. Jakkolwiek kusząca wydaje się wizja kontaktu z obcą cywilizacją, to trzeba sobie uświadomić, że należałoby przekazać jej jakieś mądre i pouczające przesłanie. Jako, że nie jesteśmy w stanie jako ludzkość tego zrobić to skupmy się, na ubocznych efektach działania artefaktu. W trakcie pracy generuje on pewną ilość ciepła, światła, a amplifikowany generuje również przypadkowe dźwięki podczas chaotycznego tworzenia połączeń na panelu komunikatora, dodatkowo zachodzi podejrzenie, że niekompletny akumulator orgonu, mimo uszkodzeń, generuje pewne ilości energii.  To wszystko wydaje się sensowną rekompensatą za bezsensowne próby kontaktu z obcymi cywilizacjami… przynajmniej póki Mirt i Ter nie zepsują do reszty rdzenia lub jakaś cywilizacja nie zinterpretuje błędnie bezsensownych komunikatów wysyłanych w kosmos.

Sławek Jaskułke
Pianista jazzowy, improwizator, kompozytor muzyki fortepianowej, orkiestrowej, teatralnej
i filmowej. Wykładowca Katedry Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Gdańsku.
Ma za sobą występy na największych scenach muzycznych i festiwalach jazzowych, m.in.: Berlin Jazz Fest, North Sea Jazz Festival, Red Sea Jazz Festival, Symphony Hall w Chicago, Carnegie Hall w Nowym Jorku, czy International Performing Arts Center w Moskwie. W lipcu 2012 roku
z recitalem solowym wystąpił w Ogrodach Luksemburskich w Paryżu w ramach Festiwalu „Chopin w Ogrodach Luksemburskich”.
W 2006 roku reprezentował Polskę na festiwalu Music Beyond Borders w Hong Kongu, co zaowocowało wydaniem solowej płyty “Jaskułke – Hong Kong”. Album w magazynie Jazz Forum otrzymał najwyższą notę – pięciu gwiazdek.
Twórca projektu “Chopin na pięć fortepianów” prezentowanego premierowo na EXPO 2010 w Shanghaju oraz scenie Forbidden City Concert Hall w Pekinie i Nanyang Academy of Fine Arts w Singapurze. Specjalny cykl koncertów miał miejsce podczas spotkań w ramach Przewodnictwa Polski w Radzie Unii Europejskiej dla Ministerstw: Spraw Zagranicznych, Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Ministerstwa Zdrowia.

Piotr Dąbrowski – aka PTR1

Płocki muzyk, producent, realizator dźwięku, fascynat technologii w służbie tworzenia muzyki. Obecnie skupia się na eksploracji możliwości, jakie daje syntezator modularny, zajmuje się field recordingiem i eksperymentuje z technikami dubowymi w stylistykach od ambientu i downtempo po głębsze i wolniejsze odmiany techno. Ma na koncie współpracę z artystami i wydawnictwami z m.in. Polski, USA i Kanady. Od lat występuje na żywo, dotychczas dzielił scenę z takimi artystami jak m.in. Biosphere, Loscil czy Mount Kimbie, uczestniczył w festiwalach i wydarzeniach muzycznych w Polsce i Czechach.
Wspólnie z Markiem Kamińskim tworzy duet Echolette, związany jest także z kolektywem artystów skupionych wokół labelu N_Coded Records. Od 2016 roku jest kuratorem cyklu koncertowego poświęconego muzyce elektronicznej i eksperymentalnej „Sygnał/Szum” organizowanego głównie w Muzeum Mazowieckim w Płocku. Prowadzi również audycję pod tym samym tytułem w radiomixx.pl

Pianohooligan

Piotr Orzechowski. Rocznik 1990. Pianista, improwizator, kompozytor. Absolwent Berklee College of Music. Laureat wielu prestiżowych nagród i wyróżnień, okrzyknięty przez krytykę „najbardziej kreatywnym i bezkompromisowym artystą młodego polskiego jazzu”. Po głośnym zwycięstwie na szwajcarskim Montreux Jazz Solo Piano Competition 2011 występuje na całym świecie, a każda jego płyta staje się wydarzeniem. Jego twórczość, stanowiąca syntezę gatunków, wymyka się prostym klasyfikacjom i nie daje zaszufladkować.
Artysta porusza się z powodzeniem na gruncie muzyki klasycznej i improwizowanej, nierzadko zacierając ich granice. Tak było w przypadku okrzykniętego sensacją fonograficzną debiutu płytowego pt. Experiment: Penderecki (Decca/Universal, 2012), będącego próbą znalezienia rdzenia stylu Krzysztofa Pendereckiego poprzez przełożenie warstwy orkiestrowej jego utworów na fortepian. Podobnie i drugi album solowy pt. 15 Studies for the Oberek (Decca/Universal, 2014), twórczo analizujący poszczególne elementy polskiego tańca – oberka, został rozpięty stylistycznie między gatunkami: muzyką ludową, współczesną i jazzem.
Jako lider formacji High Definition Quartet artysta poszerza koncepcję wykonawczą zespołu jazzowego, co znajduje potwierdzenie w kolejnych szeroko nagradzanych albumach: debiutanckiej płycie pt. Hopasa (EmArcy Records/Universal, 2013) z własnymi kompozycjami, czy drugim, będącym autorską aranżacją muzyki Witolda Lutosławskiego, krążku pt. Bukoliki (ForTune, 2015), który niedługo po premierze znalazł się na prestiżowej liście najlepszych polskich płyt wszechczasów magazynu Jazz Forum.
Oprócz działalności solowej jako pianista jazzowy, Piotr Orzechowski występuje jako solista w repertuarze klasycznym z wiodącymi polskimi orkiestrami, m.in. Sinfonią Varsovią, Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach, Polską Orkiestrą Radiową, czy Orkiestrą Kameralną AUKSO. Wraz z Marcinem Maseckim z towarzyszeniem Capelli Cracoviensis wydał album pt. Bach Rewrite (Decca/Universal, 2013) z koncertami klawesynowymi J.S. Bacha wykonanymi na pianinie elektroakustycznym Rhodesa.
Współpracował z gigantami muzyki współczesnej, jak Philip Glass, Steve Reich, czy Krzysztof Penderecki. Występował z wybitnymi postaciami światowego jazzu, takimi jak Randy Brecker, Avishai Cohen, Victor Mendoza, czy Michał Urbaniak. Ma na swoim koncie projekty z innymi wielkimi osobowościami świata muzyki jak, m.in.: Adrian Utley z Portishead, Agata Zubel, Carlos Zíngaro, Skalpel, Jacek Kochan, William Basinski, Fennesz, czy Krzysztof Knittel.



Linkhttp://www.firmament.wici.info

Error connecting to mysql